Saturday, June 25, 2011

"oH..AYaH..sAyA MaHu kAwEn!!!"






assalamualaikum sume..sehat k? moge sumenye sehat2 belake..^^


to all my frens & followers blog ni, jgn terkejut plak ye ble bce tajuk entry post yg gempak ni..hik3..:p (sje2 try minx green light kali ke-1***** kt en zailan & pn salbiah) tergatai suda!! wekkss..:p well..sy just tggu calon suami yg dipilih oleh mereka..(*_*) huhu..
em..memandangkn ramai gler kwn2 skolah n kolej sy dh bertunang n kawen, sy pn tersemangat nk wat post pasal kawen..(sedangkan dlm hati nie tercabar & rse nk kawen skrg jgak!)hihihi..
khas buat rakan sekolah: nisa n suami, dayat n suami, basit n isteri, rakan sekolej: wana n suami, adam n isteri...selamat pengantin baru..(^_^) moge cinta kalian kekal hingga ke syurga..amin..^^ dan kpada kwn2 yg dh bertunang tu, moge urusan kalian untuk berumah tangga dipermudahkan..aminn..^^ jgan lupe jmput sy ye..(kalo sy di msia la) kalo x, sedey je blas "not attending" kt jmputan kawen via FB..(-_-) and..to all bakal mama, kak zarith, kak fifah & kak aza..moge urusan kalian untuk bersalin normal dipermudahkan allah n moms & babies sehat walafiat..(*_*) wahhh..sy sgt excited!..:p





"perkhawinan dalam islam bukan sahaja mengikat antara dua insan dengan jalinan mawaddah dan kasih sayang untuk kehidupan mereka di dunia malah untuk kehidupan abadi di akhirat nanti. cinta yang terpendam secara fitrah dalam hati-hati manusia diluahkan secara hakiki dan sejati bersama pasangan masing-masing. bukan secara palsu dan dusta sebagaimana yang dicanangkan oleh budaya dan peradaban barat. oleh sebab itulah, tidak wujud cinta dalam islam melainkan cinta yang terbina di atas akad yang sah.


"bagaimana jadinya bulan tanpa cahaya matahari, bumi tanpa dibumbungi langit, darat tanpa dikelilingi lautan, maka begitu jugalah rupa seorang pemuda tanpa isteri disisi dan begitulah juga seorang gadis tanpa suami menemani"


"manusia secara fitrahnya memerlukan seseorang untuk disayangi, dicintai, dan dikasihi dan untuk menyayangi, mencintai dan mengasihinya. lelaki memerlukan perempuan dan perempuan memerlukan lelaki untuk saling melengkapi. lantaran itu, mereka perlu bersama. tiada perempuan dan lelaki disisi bermakna tiada tempat untuk berkongsi rasa, bermanja dan bermesra. cacatlah diri dan tempanglah perjalanan kehidupan. oleh sebab itulah lelaki dan perempuan perlu disatukan dan tidak ada jalan yang lebih tepat dan benar untuk penyatuan ini melainkan jalan perkhawinan.."






saya tak nak BERCINTA
saya tak nak COUPLE
saya tak nak buat MAKSIAT
saya cuma nak KAHWIN!!






"wanita yang baik hanya untuk lelaki yang baik"





No comments:

Post a Comment