Thursday, March 24, 2011

"uNtUkMu bAkAl ZaUjIkU.."

Pernikahan atau perkahwinan
Menyingkap satu rahsia 
AKU yang bakal kamu nikahi
Tidaklah semulia khadijah
Tidaklah setaqwa Aisyah
Pun tidak setabah Fatimah
Apalagi secantik Zulaikha..

Justeru AKU hanyalah wanita akhir zaman,
Yang punya cita-cita,untuk menjadi yang solehah....
Pernikahan atau perkawinan
Mengajar kita kewajiban bersama 
AKU menjadi tanah, Kamu langit penaungnya,
AKU ladang tanaman, Kamu pemagarnya,
AKU kiasan ternakan, Kamu gembalanya,
AKU adalah murid, Kamu mursyidnya, 
jika AKU bagaikan anak kecil, Kamu tempat bermanjanya.

Saat AKU menjadi madu, Kamulah penawar bisanya,
Seandainya AKU tulang yang bengkok, berhatilah meluruskannya.

Pernikahan atau perkawinan,
Mengingatkan kita perlunya iman dan taqwa.
Untuk belajar meniti sabar dari redha Allah SWT.
Kerana memiliki AKU yang tidak sehebat mana
 
Justeru ......Kamu akan tersentak dari alpa,

Kamu bukanlah Rasullulah,
Pun bukan pula sayyidina Ali Karamallahhuwajhah,
Cuma suami akhir zaman,
Yang berusaha menjadi soleh...Amin..^^

No comments:

Post a Comment